Wdrożenie CRM w agencji nieruchomości

Klient:

Klient:

Agencja Nieruchomości TM INVEST

https://tm-invest.com.pl/

Głównym obszarem działalności firmy jest wynajem mieszkań, kupno i sprzedaż nieruchomości. 

W firmie pracuje ponad 40 pracowników

TM INVEST ciągle się rozwija i otwiera nowe kierunki.

Główne warunki przy wdrażaniu nowych procesów:

 

  • konieczność konfiguracji równolegle do pracy obecnej konfiguracji Bitrix24
  • przeniesienie danych z uwzględnieniem wszystkich ustawień

Globalne cele wdrożenia:

 

  • Zaktualizować konfigurację systemu zgodnie ze zmienionymi procesami w firmie
  • Skonfigurować rejestr nieruchomości
  • Przejrzystość każdego z procesów
  • Łatwe i szybkie znalezienie niezbędnych danych
  • Wygodne przeprowadzenie dealu 

Początek pracy:

 

W momencie rozpoczęcia projektu firma już korzystała z systemu CRM Bitrix24. Jednakże, z powodu zmian wewnętrznych procesów w firmie, podjęto decyzję o przeprowadzeniu rekonfiguracji bieżących ustawień Bitrix24.

Projekt rozpoczął się od opracowania schematu pracy nowych procesów w firmie. Początkowo schemat procesów nie przewidywał prowadzenia nieruchomości w osobnym "Rejestrze nieruchomości". 

Po przeprowadzeniu analizy z naszej strony właśnie zaproponowano wprowadzenie takiej funkcji. 

W tym celu początkowo opracowano scenariusz testowy i skonfigurowano portal demonstracyjny w celu przedstawienia funkcjonalności.

 Po prezentacji podjęto decyzję o włączeniu tego ustawienia do projektu.

Proces wdrożenia przebiegał etapami:

 

  • Konfiguracja lejka sprzedażowego
  • Konfiguracja "Rejestru nieruchomości"
  • Konfiguracja powiązań między lejkami sprzedażowymi a "Rejestrem nieruchomości"
  • Przeniesienie danych dotyczących bieżących oraz zamkniętych transakcji do nowych lejków

W trakcie wdrażania projektu pojawiła się również konieczność dodania dodatkowych rozwiązań, jak na przykład dodanie powiązania z potencjalnymi klientami, z którymi współpracuje tylko dział infolinii do pierwotnego schematu "Rejestru nieruchomości".

 

Zakończony etap tego wdrożenia prezentuje się następująco:

 

  • Dokonano konfiguracji nowych lejków w transakcjach
  • Pracownicy działu infolinii przetwarzają napływające zapytania. Na kartach potencjalnych klientów teraz mają możliwość wyboru dostępnego obiektu w "Rejestrze nieruchomości", a po przekształceniu potencjalnego klienta w transakcję w odpowiednim kierunku, informacje dotyczące proponowanego klientowi obiektu nieruchomości są od razu widoczne w transakcji dla działu sprzedaży
  • W pracy nad transakcjami wprowadzono mechanizm przenoszenia transakcji z jednego lejka do drugiego w przypadku przekierowania klienta na inne kierunki, a także mechanizm blokady głównej transakcji na określonym etapie, z utworzeniem kopii w innym kierunku i odblokowaniem po zakończeniu procesów związanych z kopią
  • W każdej transakcji można wybrać dostępny obiekt nieruchomości z rejestru, po dokonaniu wyboru w karcie obiektu nieruchomości wyświetlane są także transakcje, w których został wybrany ten konkretny obiekt. Udane zamknięcie transakcji z wybranym obiektem nieruchomości automatycznie zmienia status obiektu na wynajęty/sprzedany

Niektóre dane poniżej są zamazane, w celu zachowania poufności

 

 

 

Efekty po wdrożeniu nowych procesów Bitrix24 były natychmiastowe:

 

  • Nowe scenariusze pracy z transakcjami, odpowiadające bieżącym procesom firmy
  • Jednolita baza do prowadzenia obiektów nieruchomości z wygodnym wyszukiwaniem i aktualnym statusem
  • Nowe scenariusze pracy umożliwiły uzyskanie aktualnych danych dotyczących klientów oraz bardziej precyzyjną analizę
To zbyt wiele kosztuje, nie stać mnie

Pomyśl, czy stać Cię na:

  • siedzenie w papierach i wbijanie danych do Excela?
  • manualną analizę, która może być zautomatyzowana?
  • opłacenie czasu swoich pracowników, które kosztem robienia rzeczy rutynowych tracą nowych klientów?

A czy pamiętasz takie przysłowie - oszczędny płaci dwa razy? 

Przecież każdy koszt w biznesie jest inwestycją, w tym przypadku wystarczy już kilka miesięcy, żebyś zobaczył jak ona się zwraca i zaczyna przynosić za każdym razem więcej pieniędzy!

Jednak tutaj nie chodzi tylko o pieniądze, ale również o czas - to także inwestycja w niego, ponieważ praca z Bitrix24 przyspiesza tempo działania wielokrotnie!

1
Ale to całe wdrożenie to taki długi proces…

Na pewno nie zajmie to dłużej, niż kontynuowanie pracy w dotychczasowy mało efektywny sposób.

No przecież nie byłoby Cię tutaj, jak wszystko działałoby tak, jak należy.

Czas wdrożenia zależy od wielkości Twojej firmy i potrzeb.

Działamy jak najszybciej, ale w żadnym razie nie kosztem jakości. 

W naszym zespole pracują eksperci w swojej dziedzinie, którzy wykonują wszystkie prace w ustalonych wcześniej terminach. 

Przed rozpoczęciem pracy z nami będziesz mieć jasne wyobrażenie o czasie, jaki należy przewidzieć

2
Wdrożenie CRMu jest skomplikowane nawet dla mnie, a co na to moje pracownicy??

Jesteśmy właśnie po to, aby pomóc Ci łatwo i bez stresu wdrożyć Bitrix24!

Nasza firma jest  jedynym akredytowanym centrum szkoleniowym na terenie Polski, więc po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje też imienny certyfikat znajomości systemu.

Przeprowadzamy szkolenia online/offline - w zależności od okoliczności i potrzeb każdego klienta.

Do tego wspieramy naszych klientów podczas wdrażania i nawet chwilę po :) 

3
No to pomyślę, potrzebuję więcej czasu

A skąd go weźmiesz więcej?

Ucieka ci każda sekunda, minuta i godzina, którą spędzasz, robiąc coś, co inni już dawno delegowali systemowi!

A gdybyś tak zamiast tego mógł spędzić czas z rodziną, albo na wypoczynku, albo na generowaniu nowych pomysłów dla swojego biznesu?

4

Chcesz podziękować Sobie już za kilka miesięcy?

CHCĘ!
Opinie
Nasze certyfikaty
Bitrix24 BPM CONSULTING